Ny avtale for TV og bredbånd

Borettslaget har hatt kollektiv avtale for TV og bredbånd med Get som ble inngått i 2014 med fem års avtaletid. Avtalen inkluderte kollektivt TV Start 30 og 10 Mbps bredbånd. Et stort flertall av beboerne har oppgradert bredbåndshastigheten for egen regning.

Styret har inngått ny avtale for TV og bredbånd med Get. Kollektive produkter i den nye avtalen er TV Start 30 og 100 Mbps bredbånd (100 Mbps ned, 20 Mbps opp). For alle som har oppgradert bredbåndshastighet i dag betyr det en betydelig besparelse.

Tabellen under viser gamle og nye totalpriser for ulike bredbånds-hastigheter. Kollektivprisen i ny avtale inkluderer TV Start 30 og 100 Mbps bredbånd. Merk at kostnad for kollektivavtalen i realiteten deles etter fordelingsbrøken i borettslaget, men er her fordelt flatt per leilighet for enkelhets skyld.

 

  Gammel avtale Ny avtale
Kollektivt Egen regning Totalt Kollektivt Egen regning Totalt
10 Mbps

 

 

 

265,-

0,- 265,-

 

 

 

339,-

0,- 339,-
60 Mbps 329,- 594,- 0,- 339,-
100 Mbps 429,- 694,- 0,- 339,-
260 Mbps 509,- 774,- 119,- 418,-
350 Mbps 609,- 874,- 219,- 518,-

Den nye avtalen har en varighet på tre år fra oppstart i november 2018.

I løpet av første halvår 2019 skal Get uten ekstra kostnad oppgradere borettslagets infrastruktur til «Docsis 3.1»-standarden, som gir mulighet for høyere bredbåndshastigheter både opp og ned. Etter oppgraderingen blir hastigheten i borettslagets kollektivavtale 100 Mbps ned og 100 Mbps opp.

Inkludert i avtalen er Get Box Mikro og nytt modem med innebygd trådløs ruter. Det blir satt opp to ulike dager for utlevering av nytt utstyr og oppkoplingshjelp fra Get. Du kan velge den dagen som passer best for deg. Get sender ut nærmere informasjon om dette.

Rør- og våtromsprosjektet – har du gått glipp av noe?

Det har kommet ut mye informasjon i rør- og våtromsprosjektet, og styret opplever at ikke alle finner igjen den informasjonen som er delt ut, eller er usikre på om de har gått glipp av møter eller viktige datoer. På nettsiden har vi samlet all skriftlig informasjon som er sendt ut, og gitt svar på noen vanlige spørsmål.

Det holdes felles beboermøte for en blokk av gangen. Blokken 2–14 (partall) har allerede hatt sitt beboermøte. Innkalling til beboermøte skjer med lapp i postkassen og oppslag i oppgangen. Etter beboermøtet får du utdelt en beboermappe fra entreprenøren Sansbygg med viktig informasjon og alle viktige datoer.

Styret deler ut store bunker med infoskriv på papir flere ganger i året. Vi vet at mange foretrekker å få informasjon elektronisk, og vi ønsker å redusere bruken av papir. Derfor vil vi starte en prøveordning for elektronisk kommunikasjon fra styret.

For å sende deg informasjon elektronisk i stedet for på papir må vi registrere ditt samtykke og din e-postadresse. Som andelseier registrerer du samtykke og e-postadresse på din profil hos Usbl. Gå til usbl.portal.bbl.no. Registrer deg og logg inn. På din profil kan du registrere ditt ja til elektronisk kommunikasjon.

Hvis du fortsatt ønsker å motta informasjon i postkassen trenger du ikke å foreta deg noe. Ordningen fører til en del merarbeid for styret når vi må skille på papirmottakere og e-postmottakere. Derfor vil vi ikke slutte å dele ut infoskriv i alle postkasser før et vesentlig antall andelseiere har registrert samtykke til elektronisk kommunikasjon. Det er dessverre ikke mulig for leietakere å registrere samtykke til elektronisk kommunikasjon.

Bruk av fellesvaskeri – vaskekort og vaskelås

Husk å returnere vaskekortet når saldoen er brukt opp. Brukte vaskekort legges i de små bøttene som henger på veggen i nærheten av kortautomatene i vaskeriet. Kortene lades og brukes på nytt.

Vaskelåser benyttes for å reservere tid i vaskeriene. Hvis du bruker vaskeriet og ikke har vaskelås, får du ny vaskelås ved å henvende deg til styret.