Julegrantenning på fyrhustaket - mandag 2. desember kl. 17:30 

Etter en lang periode med arbeid med fyrhuset, er det endelig klart til bruk. Vi ønsker å markere dette med en hyggelig julegrantenning mellom Schouterrassen 14 og 16! 

 

Arbeidet på taket bak oddetsllsblokkene

Ragde, som eier bygget under taket, har hatt en lekkasje de må utbedre. Foreløpig vet vi at arbeidet med membran vil ta ca. 4 uker. Videre fremdrift utover det er væravhengig. Styret har god dialog med Ragde og oppdaterer så fort vi vet mer. I løpet av våren vil området tilbakeføres og det vil bli sådd gress på taket. Arbeidstiden er 07:00-17:00 med forbehold om noen avvik.   

 

Budsjett for 2025 og felleskostnader 

Styret har behandlet budsjettet for 2025. Flere faste kostnader for borettslaget får en økning i 2025. Kommunale avgifter, forsikring og generell inflasjon gjør at noen av kostnadene øker med så mye som 20 %. Styret jobber kontinuerlig med å holde utgiftene nede, men som følge av økte utgifter ser styret seg nødt til å øke felleskostnadene for 2025 med 10 %. Økningen vil tre i kraft fra 1. januar 2025.  
 
Innkrevde felleskostnader deles i felleskostnader (driftskostnader) og kapitalkostnader (avdrag og renter på fellesgjeld). Din innbetalingsgiro viser hva som går til betjening av driftskostnader og hva som går til avdrag og renter knyttet til din andels fellesgjeld.  Det er kun den delen av felleskostnadene som knytter seg til driftskostnadene som økes med 10 % - den totale økningen for de som nedbetaler fellesgjeld vil derfor bli vesentlig mindre enn 10 % totalt. 
 
Økningen i felleskostnader avhenger av størrelse på andelen, og vil ligge på mellom 180 og 430 kr.  
Eksempel: 2-roms på 51 kvm vil få en økning på 264 kr per måned.

 

Hensatte ting i søppelrommene

Styret minner om at det kun er tillatt å kaste husholdningsavfall og papp/papir i søppelrommet. Det er IKKE tillatt å kaste eller hensette øvrig avfall.

Blir det satt igjen annet avfall i søppelrommet, blir andelseier belastet med borettslagets kostnader med håndtering og bortkjøring. 

 

Hilsen Styret